Szinger Lili a Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő gyógytornászának tanácsait olvashatjuk a téli sportolás jótékony hatásairól.

    Ismételten beköszöntenek a téli hónapok az életünkbe, átveszi a kellemes nyári napsugarak melegét a hideg, szürke, barátságtalan légkör. Általában motivációnkat veszítjük ebben az időszakban, hiszen a zord időjárás miatt többen választjuk az otthon melegét és helytelenül inaktív életmódra váltunk. A mozgás, mint azt már jól tudjuk, hogy testünk és lelkünk egészségének megtartásában fontos szerepet játszik. Fontos megismertetni a téli aktív életmód előnyeit, ami segítséget nyújt egy másfajta látásmód kialakításában és visszaadja a hanyatló nyári lendületünket.
    Ha szabadtéri mozgásformát választanánk, számtalan megerősítő érvet tudunk felsorakoztatni mellette, de ez nem jelenti azt, hogy a zárt térben végzett mozgásformáknak ne lennének jótékony hatásai. A szakemberek ajánlása alapján kijelenthetjük, hogy a kettő kombinációja a legcélravezetőbb.

    Immunerősítés

    Mindenki nagy örömére, hazánkban a napsütéses órák számában nem szenvedünk hiányt ebben az évszakban sem.Sokat hallhattunk már arról, hogy a D-vitamin nagyon fontos a szervezetünk számára. Az ezzel kapcsolatos kutatások alátámasztották, hogy az immunrendszer védelmében is igencsak nagy szerepet képvisel. Emellett a mozgás hatására a pozitív stressz hormonok szintje emelkedik, melyek erősítik az immunrendszerünket.A felső légúti fertőzések ebben az időszakban megsokszorozódnak, többször esünk ágynak ebben az időszakban. Egyes tanulmányok alátámasztják, hogy azok, akik rendszeresen mozognak, ritkábban szenvednek légúti infekciótól, influenzától.

    Fáradékonyság, lehangoltság

    Levertség, fáradékonyság, téli depresszió. Sokunk számára ismert fogalmak ezek. Mozgás során fokozódik testünkben az endorfin hormon termelése az agyalapi mirigyben, mely javítja az általános közérzetünket, csökkenti a fájdalomérzetet. A rendszeres fizikai aktivitás segít a pihentetőbb alvásban, csökkenti a stresszt, és hosszútávon aktívabbnak érezzük magunkat.

    Súlykontroll

    Nem utolsó sorban érdemes említést tennünk rendszeres mozgás testsúlyunkra gyakorolt hatásáról is. A testsúlyunk csökkentése a legtöbb mozgásszervi betegség kialakulásában prevenciós szerepet tölt be. Önmagában a mozgás fokozza az alapanyagcserénket, kalóriát égetünk el, javítja a vérkeringést és a sejtek oxigén ellátását. Télen a nagy hideggel szembeni harcban testünknek több energiát kell felhasználnia, hogy fenntartsa az általános hőmérsékletét, tehát több kalóriát égetünk el a szabadban végzett mozgás során.

    Kellemes időtöltés

    Elhagyni a meleg otthonunkat télen igazi kihívást jelent. Motiváltabbak vagyunk, ha ezt nem egyedül kell megtennünk. Invitáljuk barátainkat is, hogy tartsanak velünk, így remek programlehetőséget is rejt magában a közös mozgás.

    Pár tanács a kinti mozgáshoz:

    - Ne feledkezzünk meg a meleg, réteges öltözetről! Ügyeljünk arra, hogy a választott mozgásformához megfelelő sportruházatunk és felszerelésünk legyen.
    - Fontos a folyadékpótlás!
    - Mindig melegítsünk be!
    - A fokozatosság elve minden esetben szem előtt tartandó!
    - Fordítsunk megfelelő figyelmet bőrünk védelmére ilyenkor is!

    A megfelelő előkészületekhez bátran kérjünk segítséget szakképzett gyógytornásztól a helyes bemelegítés, nyújtás, valamint a sportolás közbeni helyes testtartás elsajátításához!

Miért mozogjunk télen is a szabadban?

Miért mozogjunk télen is a szabadban?

  • Milyen panasza van?

    Tekintse meg a panaszokkal kapcsolatos szakmai véleményünket.

    Panaszok listája
  • Időpontfoglalás

    Jelentkezzen be konzultációra még ma és akár már holnap fogadjuk.

    Konzultáció kérése
  • Rendelési idő

    • Hétfő - Péntek
      8.00 - 20.00
    Hol vagyunk?

Kategóriák