A mozgásszegény életmód a civilizált társadalom velejárója. A mindennapi élet, a munka és a szórakozás egyre kevesebb fizikai aktivitással jár, hiszen gyakorlatilag már szinte minden elérhető egy pár kattintással. Azonban a fizikai inaktivitás negatívan hat szervezetünkre, hosszútávon kellemetlen panaszokhoz vezethet, például:

    • - mozgásszervi fájdalmakhoz
    • - tartáshibákhoz,
    • - csökkent teljesítőképességhez
    • - elhízáshoz,
    • - vérnyomás- és alvászavarokhoz,
    • - csontritkuláshoz,
    • - vagy akár érelmeszesedéshez is.

    Miért érdemes mozognunk?

    A rendszeres testmozgás számtalan előnnyel jár. Pozitívan befolyásolja szívünk működését, ereink rugalmasságát, tüdőkapacitásunkat, anyagcserénket, immunrendszerünket, ezzel ellenálló képességünket. Javítja a hangulatunkat, frissítően hat agyműködésünkre, szépíti a bőrünket, erősíti csontjainkat és rendezi testünk összetételének arányait.

    A testmozgás hatásai a különböző szervrendszerekre

    Keringés

    Szívünk munkája hatékonyabbá válik. A szívizomzat megerősödik, így szívünk több vért képes átpumpálni egyetlen szívciklus alatt önmagán. Az érfalak rugalmasabbá, ellenállóbbá válnak.

    Légzés

    A légzőizmok megerősödnek, a vitálkapacitás nő, a légzéstechnika javul. A légzés hatékonyabbá, gazdaságosabbá válik.

    Anyagcsere

    Az izomtömeg növekedése miatt az alapanyagcsere fokozódik, sportolás közben pedig az energiafelhasználás akár 10-szeresére is emelkedhet.

    Immunrendszer

    Rendszeres közepes intenzitású terhelés hatására szervezetünk ellenállóbbá válik. Az aktivitás fokozódásával az immunsejtek gyorsabban és hatékonyabban lépnek fel a kórokozókkal szemben. Szervezetünk effektívebben küzdi le a fertőzéseket, és eredményesebb azok kialakulásának megelőzésében.

    Csontok, izmok, ízületek

    A csontgerendák a terhelés irányának megfelelően megerősödnek, csontjaink ezáltal fizikai behatásokkal szemben ellenállóbbá válnak. Izomtömegünk, izomerőnk és izmaink állóképessége fokozódik. Ízületeink a testmozgás hatására „beolajozódnak”, flexibilisek maradnak.


    Testösszetétel

    Testünk összetétele optimalizálódik, a test zsírtartalma csökken, izomtömege gyarapodik.

    Mentális egészség

    A rendszeres mozgás fokozza a boldogsághormonok termelődését, javítja hangulatunkat, csökkenti a stresszt. Segít a nyugodt alvásban, a tanulásban, a hatékony gondolkodásban. Növeli önbizalmunkat és serkenti memóriánkat.

    Ahhoz, hogy a mozgásszegény életmód káros következményeit megelőzzük, és életünk szerves részévé válhasson a testmozgás, a rendszeres sportolást érdemes már gyermekkorban elkezdeni. Ha erre nem volt lehetőségünk, a fokozatosság elvét kell szem előtt tartanunk! Itt elolvashatjuk, miként vágjunk bele a rendszeres testmozgásba.

    Mozgásszervi panaszok esetén keressünk fel ortopéd-traumatológus szakorvost; mozgással, sporttal kapcsolatos kérdés esetén kérjük gyógytornász segítségét!

    A bejegyzés a Femcafe.hu és a BMM közös blogjában, a Mozgásszervíz​ blogban megjelent cikkünk alapján készült.

    Írta: Végh Nikola gyógytornász



A rendszeres testmozgás jótékony hatásai

A rendszeres testmozgás jótékony hatásai

  • Milyen panasza van?

    Tekintse meg a panaszokkal kapcsolatos szakmai véleményünket.

    Panaszok listája
  • Időpontfoglalás

    Jelentkezzen be konzultációra még ma és akár már holnap fogadjuk.

    Konzultáció kérése
  • Rendelési idő

    • Hétfő - Péntek
      8.00 - 20.00
    Hol vagyunk?

Kategóriák