A Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő gyógytornásza, Volter Imola világosít fel minket a szoptatási időszak alatti mozgás jótékony hatásairól.

    A gyermekágyas időszak lejártával, a hatodik hét után, a testmozgást is elkezdhetjük. Elterjedt tévhit, hogy az izomláz hatására a tej „megsavanyodik”, ez azonban nem igaz. Bár edzés után növekszik az anyatej tejsavtartalma, ez rendszerint egyáltalán nem vagy csak kevéssé csökkenti a baba szopási kedvét. A túlzott megterhelés hatására csökkenhet a tej mennyisége, ezért mindenképpen tartsuk be a fokozatosság elvét – és kerüljük az izomlázat. Amennyiben a babánk fokozottan érzékeny a sportolást követően emelkedett savanykás ízre, érdemes az első 10 milliliter körüli mennyiséget lefejni, és csak utána elkezdeni a szoptatást.

    A legfontosabb, hogy semmi olyasmit ne tegyünk, ami érzéseink szerint rosszat tesz nekünk, kellemetlen, vagy túlságosan megerőltető. Egyes speciális mozgásformák gyakorlatai azonban, mint például a gyógytorna, pilates, vagy jóga tartalmaznak olyan elemeket is, melyek kimondottan az emlők állapotának javítására, a tejürülés fokozására, annak megkönnyítésére irányulnak. Fontos, hogy a testmozgás előtt jusson idő a szoptatásra, ezzel ugyanis jelentősen lecsökkentjük az emlők terheltségét, így azok könnyebbek és ez által kevésbé érzékenyek lesznek a mozgás során, csökkentjük a gyulladás és a tejcsatorna-elzáródás kockázatát, valamint a baba is könnyebben átvészeli a mama távollétének időszakát.

    Fokozottan figyeljünk a folyadékpótlásra, torna közben, után igyunk ásványvizet, gyümölcsteát. Viseljünk rugalmas, jó tartást biztosító sportmelltartót, mivel a mellek túlzott rázkódása – amellett, hogy kellemetlen lehet – tejcsatorna elzáródást is okozhat. Válasszunk olyan mozgásformát, amely nem okoz ilyen kellemetlen érzést. Ilyen mozgásformák például a baba-mama tornák, gerinctornák,kismama pilates és jóga stb. Nem ajánlott mozgásforma a futás, dinamikus aerobik, labdajátékok. Az úszás abban az esetben nem ajánlott, hogyha az emlők tájékán a szoptatás következményeként sebek találhatóak, ilyenkor a fertőzésveszély fokozott, illetve ha a baba nagyon érzékeny a különböző ízekre (pl. klór). Minden esetben a testmozgást követően ajánlott nagyon alaposan, lehetőleg illatanyagoktól mentes, bőrbarát tisztálkodó szerrel alaposan megmosakodni, hogy a bőr izzadság utáni savanykás íz ne zavarja a babát, illetve alapvető higiéniai okokból egyaránt.

    Összefoglalásként tehát levonhatjuk a következtetést, miszerint a megfelelően kiválasztott és kellőképpen kontrollált mozgásforma pozitívan befolyásolja a szoptatási időszakot, és nem okoz problémát annak menetében.

A testmozgás hatása a szoptatásra

A testmozgás hatása a szoptatásra

  • Milyen panasza van?

    Tekintse meg a panaszokkal kapcsolatos szakmai véleményünket.

    Panaszok listája
  • Időpontfoglalás

    Jelentkezzen be konzultációra még ma és akár már holnap fogadjuk.

    Konzultáció kérése
  • Rendelési idő

    • Hétfő - Péntek
      8.00 - 20.00
    Hol vagyunk?

Kategóriák