Az ősz a kirándulások és a túrázás időszaka. A gyönyörű táj és a sárguló leveleken átszűrődő napfény pedig nagyszerű motivációt adhat egy kis sétára a szabadban, ami nemcsak remek kikapcsolódás, hanem a szervezetünk számára is sok jótékony hatással bír. Füredi Eleonóra gyógytornász-fizioterapeuta ad néhány tippet, hogyan és miért érdemes felhúzni a túrabakancsot ősszel!

    A túrázás az egyik legegészségesebb, és legbiztonságosabb sport, melyet az ember űzhet, különösen idősebb korban, vagy ha már kialakult valamilyen mozgásszervi probléma, ami miatt az intenzívebb, ugrálással járó testmozgás már kevésbé ajánlott. A keringés fokozására, illetve az egész test átmozgatására, az egyes izomcsoportok erősítésére ebben az esetben is szükség van, mindemellett az ízületek védelme is biztosított, így nagyon jó választás lehet fogni a cipőt és a túrabotot, és útnak indulni.

    Hogyan vágjunk bele?

    Mivel a túrázás rendszerint hosszabb ideig tartó, ritmikus, dinamikus mozgásforma, nem mindegy, mindezt hogyan tesszük. Mielőtt nekiveselkednénk, érdemes bizonyos szempontok szerint átgondolni, pontosan mire is lesz szükségünk, és mikre kell odafigyelnünk ahhoz, hogy a lehető legtöbbet tehessük egészségünkért, és semmiképpen se ártsunk magunknak.

    1. Fontos a jó cipőválasztás!

    Mindenképp érdemes áldozni arra, hogy kényelmes, a célnak megfelelő cipőt húzzunk a lábunkra, mely többek között biztosítja a talp gördülését, ugyanakkor tartja a bokát, mert ha nem így teszünk, a későbbiek során csak újabb problémákat vehetünk a nyakunkba. A mozgás adta örömöket beárnyékolhatja a láb eldeformálódása, fájdalma miatti panasz, mely aztán nem csak helyileg jelenthet gondot, de mivel ízületeink, izmaink kapcsolatban vannak egymással, kihatással vannak egymás működésére, így a test fentebbi területein, a térdeknél, a csípőnél, vagy a gerincnél is elváltozást okozhatnak.

    2. Figyeljünk a helyes testtartásra!

    Mivel sokáig végezzük ugyanazt a mozdulatsort, ha helytelen tartásban végezzük mindezt, csak rádolgozunk a rosszra, ellenben ha a kívánatos testtartást vesszük fel, adekvát módon erősíthetjük izmainkat a megfelelő izomegyensúly és az egészséges tartás megerősítése érdekében.

    A mozgás intenzitásának fokozása, a helyes tartás felvételének segítése érdekében használhatunk nordic walking botot, mely az ízületekre ható terhelés csökkentése mellett segít megadni a mozgás dinamikáját, és intenzívebben bekapcsolja és összehangolja a karok munkáját, segíti a mozgásszinergiát. Ha ilyet használunk, nem szabad elfelejteni, hogy a bot magasságának beállítása kulcsfontosságú.

    3. Kényelmes táskát vigyünk magunkkal, ami egyenlő mértékben terheli a gerincet.

    Fontos tehát, hogy ne egyik vagy a másik vállunkra helyezzük a súlyt, egyrészt a súlyeloszlás egyenetlensége, másrészt pedig a karok szabad mozgásának korlátozása miatt, mivel tartási asszimetriát okozhat. Ehelyett hordjunk megfelelően kialakított hátizsákot, melybe csak a legszükségesebb dolgokat pakoljuk, hogy ne terheljük fölöslegesen gerincünket.

Túrázásra fel – ezért, és így érdemes belevágni!

Túrázásra fel – ezért, és így érdemes belevágni!

  • Milyen panasza van?

    Tekintse meg a panaszokkal kapcsolatos szakmai véleményünket.

    Panaszok listája
  • Időpontfoglalás

    Jelentkezzen be konzultációra még ma és akár már holnap fogadjuk.

    Konzultáció kérése
  • Rendelési idő

    • Hétfő - Péntek
      8.00 - 20.00
    Hol vagyunk?

Kategóriák